Friday, September 3, 2010

ကရင့္အမ်ိဳးသမီးတဦး ခံစားမႈ ရင္ဖြင့္ေျပာၾကား




ကရင့္အမ်ိဳးသမီးတဦး ခံစားမႈ ရင္ဖြင့္ေျပာၾကား

၃၊ ၉၊ ၂၀၁၀

က်မဟာကရင္ ျပည္နယ္အတြင္းမွ အမ်ိဳးကိုခ်စ္တဲ့ ကရင့္အမ်ိဳးသမီး
တဦးျဖစ္ပါတယ္။ ခုတေလာၾကားရ၊ ျမင္ရ၊ သိရသမ်ွသတင္းေတြ၊ အ
ေျခအေနေတြ၊ ျဖစ္ပ်က္မႈေတြဟာ က်မအတြက္ ခံစားမႈေပါင္းမ်ားစြာ
နဲ႕ ယူက်ံဳးမရျဖစ္ေစခဲ့ရပါတယ္။

က်မျဖတ္သန္းလာခဲ့ေသာ ကာလ
အနည္းငယ္အတြင္း၌ ျပန္ၾကည့္လ်ွင္ 1995 မတိုင္ခင္ကာလတြင္
K N U တခုထဲသာရွိတယ္။ 1995 ခုနွစ္မွစ၍ကေန႕အထိေပါ့ က
ရင့္အမ်ိဳးသားမ်ားထဲတြင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာၿပီး သူ
တလူငါတမင္း အစိတ္စိတ္အမႊာ မႊာ အကြဲကြဲအၿပဲၿပဲ ျဖစ္ကုန္ေတာ
့တယ္။ က်မရင္ကြဲမတတ ္ခံစားရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ က်မစိတ္ ကိုေျဖ
သာ လို႔ရေသးတာတခုကေတာ့ ဒီေကဘီေအ တပ္ဆိုတဲ႔ အဖြဲ႕က
ကရင့္အမ်ိဳးသား နွစ္သစ္ကူး ေန႔ႀကီးရက္ႀကီးေတြမွာ ဒီိေကဘီေအ
တပ္နဲ႔ ကရင့္အမ်ိဳးသားျပည္သူလူထုမ်ား , ကရင့္ယဥ္ေက်း မႈဒံုးအ
ကမ်ားနဲ႕ ကရင့္တမ်ိဳးသားလံုး အထြဋ္အျမတ္ထားတဲ့ ကရင္အမ်ိဳး
သားအလံမ်ား ေလထဲတြင္ ဝင့္ၾကြားစြာ တလူလူလြင့္ေနၿပီး စည္
ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပနိုင္ခဲ့ေသးတာကိုၾကည့္ၿပီး က်မ ပီ တိ
ျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။

ဒီေကဘီေအ(DKBA Day)ဆိုလဲ ထိုနည္းလည္းေကာင္းဘဲ၊ ဒါေပ
မဲ့ကရင့္တမ်ိဳး သားလံုးအတြက္ျပည့္စံုမႈေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ထူးထူး
ျခားျခား ရရွိိိိိိိိိိတာတခုကေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္မွွာက ရင္လူထုမ်ား
အာဝါေဒနဲ႕ မူးယစ္ေဆးဝါးေၾကာင့္ ကရင့္အမ်ိဳးသား လူငယ္ေမာင္
မယ္မ်ား သာမက ကရင္ လူထု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဘဝပ်က္စီးတာ
ကိုေတြ႕ရပါတယ္။ က်မကေတာ့ က်မတို႕ကရင့္အမ်ိဳးသားမ်ား မက
ြဲကြဲေအာင္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ဗမာစစ္အစိုးရမွ လုပ္တယ္လို႕ဘဲျမင
္တယ္။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ က်မျမင္သမွ်ေပါ႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူတဲ့အ

ဖြဲ႕ေတြကို စီးပြားေရး အလုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ခိုင္း တာေတြ႕တယ္။ အ
ထူးသျဖင့္မူးယစ္ေဆးဝါးလုပ္ငန္းမ်ားဆိုရင္ နားလည္မႈေပးၿပီး လုပ
္ခိုင္းတာအမ်ားႀကီး ေတြ႕ရပါတယ္။

က်မကိုယ္တိုင္ တစ္ခါနွစ္ခါလုပ္ခဲ့ဘူးေသးတယ္။ က်မအေဖာ္ အ
ဖမ္းခံရလို႕ က်မ ေၾကာက္ၿပီးမလုပ္ရဲ ေတာ့ဘူး။ က်မ ကံေကာင္း
လို႕အဖမ္းမခံရတာ။ ထားပါေတာ့ေလ။ အခုတေလာ မွာ အေျခအ
ေနေတြပိုဆိုး တယ္ လို႔က်မထင္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ၿငိမ္း
ခ်မ္းေရးဆိုတဲ့အဖြဲ႕ ေတြကို ဗမာစစ္အစိုးရက ''နယ္ျခားေစာင့္တပ္"
လုပ္ခိုင္းတယ္၊ ၿပီးေတာ့အရင္တုန္းကစီးပြားေရး လုပ္ခြင့္ေပးထားတဲ့
နယ္ျခားဂိတ္ ေတြပိတ္တယ္၊ က်မစိတ္အနာဆံုးတခုကေတာ့
(2010) ခုနွစ္ၾသဂုတ္လ (5)ရက္ ေန႕မွာ က်မ တို႔ကရင့္တမ်ိဳးသား
လံုး အထြဋ္အျမတ္ထားတဲ့ ကရင့္ အမ်ိဳးသားအလံေတာ္ ကို ဆြဲခ်ခိုင္း
တာဘဲျဖစ္တယ္၊ ဒီ လုပ္ရပ္ဟာ က်မတို႕ကရင့္တမ်ိဳးသား လံုးအေပၚ
ကို ေစာ္ကားတယ္လို႕ဘဲျမင္တယ္။ က်မအရမ္း စိတ္ နာတယ္ ၊ ရင္
နင့္ေနေအာင္ ခံစားရတယ္။ ဒါေၾကာင္ဒီ ''ရင္ဖြင့္သံ" ဆိုတဲ့စာလႊာကို
ေကာက္ေရးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
က်မထင္တယ္၊ က်မခံစားရသလို က်မတုိ ့ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားလည္း
က်မခံစားရသလိုဘဲ ခံစားရမယ္လို႕ယုံႀကည္ ပါတယ္။ က်မတို႕ခံ စား
ရတာနဲ႕မၿပီးေသးပါဘူး၊ က်မတို႔ ကရင့္တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ အေရး
ႀကီးဒါက က်မတို႕ကရင့္အမ်ိဳးသားမ်ား သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ စည္းစည္း
လံုးလံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ျပန္လည္ေပါင္းစည္း ၾကဘို႕ အေရးအႀကီးဆံုး
ျဖစ္ပါတယ္။

စည္းလုံုးညီညြတ္မႈမရွိ ေသာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိိဳးဟာကိုယ္လူမ်ိဳးဘဝ တိုး
တက္မႈသာယာဝေျပာမွဳဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရရွိနိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႕ တိုက္တြန္းနိုးေဆာ္ခ်င္တာကေတာ့ ကိုယ္အမ်ိဳး
သား အခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္၍ နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ၾကပါ၊ ကရင့္
အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ စည္းလံုး ညီညြတ္မႈကို ႀကိဳးစား၍
ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ၾကပါ၊ ကိုယ့္အမ်ိဳးသား အခ်င္းခ်င္း ျပန္ခ်စ္
ၾကပါ၊ ၁၅နွစ္တာကာလ အတြင္း ကရင့္အမ်ိဳးသားအခ်င္းခ်င္း ပစ္ခတ္
သတ္ျဖတ္မႈအားလံုး ကိုရပ္တန္းက ရပ္ၿပီး ကရင့္ အမ်ိဳးသားစည္းလံုး
ညီးညြတ္ေရးကို မရရေအာင္ ျပန္လည္ႀကိဳးစား တည္ေဆာက္ၾကပါလို႕
ဤစာလႊာျဖင့္ က်မရင္ဖြင့္ေျပာၾကား ရင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။



နန္းေခ်ာင္အြာ
လွိဳင္းဘြဲၿမိဳ႕နယ္
ကရင္ျပည္

အျပည့္အစံုသို ့....

No comments:

Post a Comment